söndag 16 september 2012

Dagens funderingar


Uff. Jag är dålig på att dokumentera mitt liv. Jag antar att jag borde lägga ut bilder på min mat och sådära, men det är nog inte riktigt min grej... 
Igårkväll kröp jag upp i sängen och skrev dagbok för första gången på en och en halv månad. Jag fuskade lite, och skrev lite inlägg från tidigare datum och låtsades att jag skrev dem det datumet. Så att det inte ska bli så tråkigt att läsa i framtiden. Om jag nu kommer läsa dem, mina gamla dagböcker. Fast det gör jag nog, nån gång. Där i finns ju jag. Allt jag varit, allt jag hoppats på att bli, allt jag känt och tänkt och upplevt och funderat över. Allt sånt som jag faktiskt inte skriver här. En gång delade jag allt med dem som läste min dagbok på lunarstorm (ooh, nostalgi), men nu för tiden inser jag att en del av mig själv bör ändå hållas privat. Eller åtminstone inte läggas upp på internet, där vem som helst kan se. Det privata kan sparas till samtal med vänner och familj. Och det allra mest privata till min riktiga dagbok. 

Jag kanske borde lägga ner det här med bloggande över huvud taget. Det är ändå inte så många som läser den här, och jag skriver ganska sällan. 
Fast, det känns ändå okej att ha ett ställe där jag emellanåt kan uppdatera er som faktiskt läser om hur det står till för tillfället i mitt liv. Lite kort i alla fall. Och det är ibland enklare att skriva här än i dagboken. Man sitter ju så ofta vid datorn ändå, liksom. 

Alldeles för ofta. Jag borde skaffa mig en hobby... 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar