måndag 18 juni 2012

Sjukling

Det är väl typiskt, att det är när man minst av allt vill det, eller minst av allt har tid, som man går och blir sjuk.. Jag hade en hel del planer för den här veckan som nu blir inställda. Igår skulle jag ha gått på Haos födelsedagsmiddag på Jensens Böfhus, men istället låg jag hemma med hosta, illamående och feber. Idag skulle jag träffat Sandra och sen åkt hem till Falkenberg och umgåtts med far, hund och Kimpis, men istället ligger jag här och hostar och snorar och har tråkigt. 

Och på torsdag åker jag, Sebbe och mamma och pappa till England för att hälsa på min kära syster och hennes karl - och för att se Bruce Springsteen. Så DÅ kan jag ju verkligen inte vara sjuk. 
Så mitt botemedel är just nu att gosa ner mig under täcket, dricka jordgubbste och läsa Sagan om Ringen. Underbara bok. Jag har läst den tretton gånger, men inte en enda gång sen jag gick i gymnasiet, så nu var det dags. Och jag älskar den lika mycket nu som första gången jag läste den - om inte mer. Det går liksom inte att förklara, känslan av lugn och trygghet jag får när jag läser den. När jag gick i mellanstadiet hade jag inte så många vänner, så jag läste Trilogin om och om igen och kände att karaktärerna i böckerna var mina vänner. Lite tragiskt kanske, men på sätt och vis känns det så fortfarande. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar