onsdag 20 juni 2012

Kärleksförklaring till en förlorad vän


Jag drömde om dig i natt igen
Det händer ibland trots åren som gått
I drömmarna tar du min hand
och vi skrattar tillsammans
Och du ska veta - jag saknar att skratta med dig

Vi skickade lappar på lektionerna,
lekte lekar i korridorerna
Satt uppe och pratade hela nätterna,
om glädje, sorg, drömmar och minnen
- det fanns ingenting jag inte delade med dig

För vi delade inte bara skratt, utan även tårar
Hur många gånger strök du mitt hår
och sjöng för mig tills tårarna sinat?
Hur många gånger räddade du mitt liv?
För du ska veta - jag hade gett upp utan dig

Minns du när vi låg i altarringen i kyrkan
och sjöng för varandra?
Minns du taxin i Sarajevo,
du höll min hand och jag skulle ha slutat andas
- om det inte vart för dig

Jag minns,

och det här är en försenad kärleksförklaring
Ett sätt att säga tack, för alla skratt
alla tårar, alla sånger, alla tankar vi delat
Det är ett alldeles för sent försök att säga
- jag saknar dig, jag saknar dig, jag saknar dig 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar