tisdag 12 juni 2012

Duktig Tove

Sådär, nu har jag börjat ett nytt och bättre liv. Igen. Men den här gången har jag sällskap av min kära pojkvän - det var rent av hans idé. Det kanske funkar bättre om vi båda två försöker bli lite sundare. Så igår var vi och tränade ihop - vilket ingen av oss gjort på evigheters evigheter, så efter ungefär en halvtimme var vi helt slut. Men det kändes skönt att träna, faktiskt. Och dessutom - inga chips eller andra onyttigheter på kvällen, trots att jag var sjukt sugen. Men när man får abstinens av att inte äta godis på EN dag, så är det nog dags att dra ner på det. 

Så som sagt - nytt och bättre liv. Jag har dessutom bestämt att vi ska äta vegetariskt minst en dag i veckan och fisk likaså. Idag gjorde jag jättegod pasta med grönsaker i ostsås kryddat med rosmarin. Riktigt gott. Borde verkligen börja äta mer vegetariskt igen - det är bra för magen och framför allt bra för miljön. 

Jag har dessutom dammsugit idag, så min duktighets-nivå är hög just nu. Försöker dunka mig själv i ryggen, men jag når inte riktigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar