onsdag 2 januari 2013

Så mycket kärlek



Vid förra nyår var jag inte så sugen på att se tillbaka och göra en utvärdering av året som gått, men gjorde det ändå för det är "brukligt". I år är det lite roligare, för 2012 har vart ett fullproppat och spännande år. Förmodligen det bästa hittills. Jag tar tillbaka - det garanterat bästa hittills. 

Första halvan var full av resor och äventyr. Februari-mars tillbringades i Mexico, på barnhemmet Casa Hogar Don Bosco, och det var något av det bästa jag gjort i hela mitt liv. Visst, det var jobbigt på många sätt, men också en helt underbar upplevelse. Att vara iväg själv var också spännande och utmanande, men det bästa var såklart barnen. Att lära känna och älska dem. Det var större än jag någonsin kunnat föreställa mig. 

April-början av maj var jag och Sebbe i Thailand och Indonesien på ett helt annat slags äventyr. Att resa är lite som en drog, jag känner mig så mycket mer levande då och jag vill bara resa mer och mer. Se mer, uppleva mer. Och att komma tillbaka till mitt älskade Gili Air var också underbart, stranden, de mysiga små restaurangerna och bungalowerna, människorna. Det är mitt paradis och det var skönt ända in i själen att vara tillbaka där.

Sommaren var också händelserik med besök i England och konsert med fantastiska Bruce Springsteen. Höjdpunkterna var dock förlovningen och att bli moster till en helt ny fantastisk liten människa som det ska bli så spännande att lära känna. Och även hösten har vart bra, trots att jag kämpat lite med skolan. Har ändå träffat härliga människor där som jag haft kul med. Och såklart flytten till den här stora, mysiga lägenheten som vi nu äntligen börjar få lite ordning på. 

Det har med andra ord vart ett mycket bra år. Äventyr, upplevelser, mycket nytt och åh så mycket kärlek. 

Det ska bli spännande att se vad som väntar i 2013. Det ser lite skakigt ut just nu i och med att jag inte har någon aning om hur våren ser ut med studier/jobb, men det löser sig. Jag hoppas på mer resor, och på att kunna hälsa på mina barn. Det är nog det jag allra helst skulle vilja göra detta året. 

Och bara leva såklart, och älska. Älska de underbara människorna som jag har sån tur att ha i mitt liv. 

    

1 kommentar:

  1. Vi älskar dig också Tovut, och ser fram emot att träffa dig under 2013! Hoppas att du och Sebbe får ett jättebra år!

    SvaraRadera