torsdag 22 november 2012

Vilopauser



I dessa tider av skolstress (som vi inte ska gå in på närmare nu, då det bara kommer göra mig upprörd) och Sebbes sjukskrivning, så behöver man ibland andas lite också och koppla bort all stress. Så igår skolkade jag från skolan och vi tog sovmorgon båda två, gjorde god frukost och åkte sen in till stan. Jag hade tänkt att vi skulle på Världskulturmuseet, men vi hamnade istället på Universeum. Vilket också var kul, för vi älskar regnskogen (ååh dessa minnen från Bali) och så finns det andra roliga grejer att testa. Vi var inne på "kriminal"utställningen, där vi bland annat testade att göra ett lögndetektortest. Det gick inget vidare. Jag frågade Sebbe om han älskade mig, han svarade ja - men lögndetektorn hävdade att han ljög. Hmpf. 

Sedan gick vi vidare till Pasta Etc. och åt god god mat (som redan var betald via billigt erbjudande på Groupon). Och sedan gick vi på bio - Breaking Dawn 2. Sebbe var väl inte överförtjust över mitt val av film, men han klagade inte allt för mycket :P 

Så igår var en väldigt bra dag. En dag att bara släppa allt annat en stund och leva i nuet. 
I natt drömde jag däremot att vi fick tillbaka resultaten från salstentan (vilket vi skulle fått i går, men inte fick) och att jag fick 11 poäng - ett från godkänt. Hoppas inte jag får det i verkligheten - skulle kännas bättre att få ett jättedåligt resultat än att ha vart så nära att få godkänt. Men vi får tydligen se det efter helgen.


Nu borde jag fortsätta läsa om hur minnet fungerar. Och sen ska jag åka till jobbet. 

Tillbaks till verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar