onsdag 3 oktober 2012

Flyttförberedelser


Allt går framåt så snabbt. Inte på ett dåligt sätt, inte alls. Men ibland undrar jag vart tiden tar vägen. Försöker stanna upp och bara andas lite. Jag fyller 25 i morgon. Hur gick det till, liksom? Jag var ju 22 nyss. Och idag ska vi till Balder och skriva kontrakt på nya lägenheten. Först då, när jag skrivit min (riktigt fula) signatur på pappret, då kommer det kännas på riktigt. Då kan jag börja ringa runt och säga upp telefon/internetabonnemang, elavtal etc. Det där med att leta upp nya, billigare alternativ, det lämnar jag åt min kära pojkvän. 

Igår tog vi med alla presentkorten jag fick av fina släkten i födelsedagspresent och åkte till Kållered och rotade runt bland alla fina saker på Chilli och Ikea. Vi hittade massa fint, men det enda vi köpte igår var matbord och fyra stolar - för endast 700 kronor sammanlagt. Inte helt illa. Vi tittade också på en bokhylla, en ny säng och nytt soffbord, och en fin liten byrå på Chilli, men det får vi köpa när vi har flyttat in och kan se var saker och ting skulle passa och tagit lite mått och så. Men nu har vi alltså köksmöbler, och de nya sofforna anländer i morgon. 

Tänk att man kan bli så lycklig av möbler. Jag har nog blivit gammal, trots allt...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar