tisdag 9 oktober 2012

25



Så var man 25. Känner mig inte särskilt mycket äldre än förra veckan. Det är skönt att slippa den där åldersnojjan som vissa tydligen känner vid den här ålder. Snart-trettio-och-halvvägs-till-femtio. Kanske för att jag inte vill ha biologiska barn, så jag känner inte den här måste-bli-mamma-innan-trettio stressen heller. Det är faktiskt rätt skönt. 

Min 25årsdag startade med mysig frukost i stan med min kära syster och systerdotter. Sedan mötte jag upp Robin och vi åkte hem och väntade på att sofforna skulle levereras. Och sedan kånkade vi soffor i en massa trappor. Huvva. Det var bara fåtöljen som kom ändå upp dock, Sebbe och Robin fick ta sofforna sen. 
På kvällen gick vi tre och Hao såklart, på restaurang och åt god god mat. Sedan fick jag ett presentkort på en nattfisketur av min kära pojkvän. Som dock fick avslöja att det var ett prank för jag såg så ledsen och besviken ut att han inte kunde hålla sig, haha. 
Istället var överraskningen att vi skulle åka till Gamlegård över helgen. Mycket bättre :)

På bussen på väg dit dagen efter hoppade Hao och Robin fram när vi var nästan ända framme. Härlig överraskning :) Och sen tillbringade vi helgen i detta hus som tillsammans med sitt lilla båthus och strand är mitt paradis på jorden. 




Idag har jag suttit i telefonkö hela morgonen. Jävlar vad mycket saker det är att fixa inför en flytt.Säga upp el, bredband, skaffa ny el och nytt bredband, adressändra, hyra flyttbil... Gah. Har inte ens hunnit äta frukost än. Och det är mycket mer som ska göras idag. Ska besöka nya lägenheten och få en liten rundtur till tvättstuga, soprum, förråd.. Packa ner mer grejer, städa om jag hinner och sen jobba. Och så borde jag plugga. 

Men det orkar jag nog inte. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar