onsdag 22 augusti 2012

Snart är det höst

Halvsitter i sängen med datorn i knät och tittar ut på regnet utanför. Känns skönt att veta att jag inte behöver gå till jobbet idag. Att jag kan sitta här nästan hela dagen, om jag vill. 

Såna här dagar, när man är trött och känner sig lite sliten, är det skönt med regn. Då slipper man dåligt samvete för att vara inne. Visst är det synd att vi inte fått mer sol i sommar, men jag insåg nyss att det ändå ska bli rätt skönt med höst. Jag ska börja plugga igen, vilket förhoppningsvis innebär lite mer fasta rutiner, lite nya människor och lite mindre jobb. Ser också fram emot att löven blir sådär vackert gula och röda. Och jag ser fram emot att alla serier ska börja igen. Det är ändå mysigt att sitta inne en mörk kväll under en filt i soffan med en kopp te och bara mysa till serier/film/bok. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska plugga än dock, det är lite stressande. Jag har kommit in på en kurs jag sedan insåg att jag inte ville läsa. Något med IT. Vad tänkte jag där, liksom? Så jag sökte en annan kurs i sen anmälan, men jag vet inte om jag kommit in på den än. Och jag ska ha "upprop" eller vad man säger på måndag, så börjar kännas som att det är lite bråttom, om jag ska hinna köpa kurslitteratur och sånt. 

Men det löser sig, som man säger. Allting brukar lösa sig. 
Nu ska jag bara ligga här i sängen och titta på Criminal Minds. Hela dagen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar