torsdag 24 maj 2012

Inredningsdrömmar



Jag ska på arbetsintervju idag, och jag hoppas verkligen att jag får det. Vi är rätt mycket back på våra kreditkort just nu, så vi behöver pengarna. Och så går jag runt här med inredningsdrömmar. Jag skulle vilja göra om både kök, badrum och vardagsrum. I köket har vi en röd fondvägg, som jag tröttnat på för längesen. Så nu vill jag måla den vit, som resten av väggarna, och sen måla en blå bård längst upp på de väggar som inte är täckta av skåp. Och sen vill jag kakla om, i vitt kakel istället för det svarta (som jag målat svart själv, för innan var det rosa) och så vill jag måla köksmöblerna vita - fast "genomskinligt" så man fortfarande ser trät under. Förstår ni vad jag menar? Och så vill jag såklart köpa nya glas (eftersom Sebbe har råkat slå sönder alla utom tre) och muggar som ska matcha de nya färgerna. Och nya köksluckor hade inte heller skadat... Och i mitt drömkök skulle det egentligen vara vitt plankgolv, men det blir kanske lite svårt att fixa..


Badrummet har en gräslig kräkgrön färg längst upp på väggarna ovanför kaklet, så det vill vi också måla om. Vet inte vilken färg än, men jag tror jag skulle vilja ha någon annan grön nyans, någon mjuk, mörkgrön. Och så vill jag matcha det med prylar i trä. Och byta det fula metall-badrumsskåpet. Några nya hyllor också, så vi får plats med alla hårprodukter och sånt. Och ett nytt duschdraperi. Och nya handdukar och badrockar.


I vardagsrummet behöver vi en ny soffa. Det är så många fläckar i soffan vi har nu att jag tror inte ens vi kan skänka bort den gratis. Jag har suttit och tittat på soffor idag och drömt lite, men det får vänta för det är så jäkla dyrt. Innan vi har råd med en ny soffa kanske jag kan köpa nya soffkuddar, för de är inte heller så fräscha längre... En riktigt mysig fåtölj hade heller inte skadat.  Få upp lite tavlor på väggarna skulle inte heller skada - funderar på att ta några bilder från Asien och göra kanvas-tavlor av dem. Nya lampor att ha i fönstret... Nya växter... Eventuellt måla om här inne med, men vet inte riktigt vilken färg. 
Får nog sätta upp åtminstone en vägghylla till för att få plats med lite prydnadsgrejer.. Lyckas fundera ut hur vi ska göra med alla mina skivor, alla skivställ är ju så satans fula. 


Undra om det inte bara skulle vara billigare att flytta?  






Lite inspiration: 



http://www.trademax.se/inomhus/vardagsrum/soffor/portugal-vanster-brun-soffa 




http://soffor.se/tygsoffor/easy/





http://www.citylights.bello.se/referenser/36245





http://designspirationsk.com/?p=260




http://www.jamaprodukter.se/tallrikshylla.htm








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar