torsdag 17 maj 2012

Arbetslös men inte sysslolös



Stängde in mig i sovrummet och försökte vara lite kreativ. Det resulterade i två halv-okej dikter. Sebbe fick läsa den ena och tyckte den var jättefin - men det kan ha att göra med att den var till honom, kanske.  


Sen efter någon timmes ytterligare frustration bestämde jag mig för att även om man inte är kreativ kan man vara aktiv - så jag satte igång en storstädning av badrummet. Så nu är det skinande fint från golv till tak. Och sen har jag packat upp det sista efter resan, rensat alla gamla tidningar osv. till källsortering, sorterat alla smycken som låg utspridda överallt, och snart ska jag ge mig i kast med att städa skrivbordet. Frågan är om inte det blir den svåraste utmaningen hittills idag. 


Men först ska jag äta snabbmakaroner och köttbullar. Tro't eller ej, men det har jag saknat när jag vart borta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar